جزر و مد
جزر و مد

جزر و مد

عنوان: جزر و مد
کد کالا:

از متن کتاب

دستش را بلند کرد قلبم به تپش افتاد. نوک انگشت اشاره اش را گذاشت بالای پیشانی ام. خاطره ای قدیمی میان ذهنم جان گرفت. آن قدر قدیمی که حتی به یاد نداشتم وجود دارد! لرز نشست به جانم. انگشتش آرام سر خورد تا روی بینی ام ، لب هایم و بعد رسید به چانه و سرم را بالا داد و با مهربانی نگاهم کرد :
اخم نکن
هربار اخم می کردم، همین کار را می کرد. هر بار گریه می کردم، هر بار ناراحت بودم، هر بار عصبانی بودم، هر بار دلم می گرفت هر بار هر بار هر بار ... مستاصل نگاهش کردم. داشت چکار می کرد با من در چنین شبی؟! چرا داشت خاطره ها را از گور بیرون می کشید؟! مهربان تر لب زد :
آشتی کن
محکم تر چنگ زدم به طناب تاب تا لرزش دستانم کمتر رسوایم کند. کاش بلند می شد و می رفت. کاش این نگاه گرم و مهربانش را از چشمان اسیرم رها می کرد تا نفس به سینه ام بر می گشت. اشکی که خانه کرده بود در چشم چپم داشت پایین می آمد که سریع با پشت انگشت اشاره اش آن را گرفت. خوب می دانست که همیشه اشک هایم از چشم چپم شروع به باریدن می کنند. گفته بودم که بدم می آید از این همه شناختی که روی من دار

نویسنده:

شادی منعم


شابک:

9789641933083


نوبت چاپ:

چهارم


ناشر:

علی


قطع کتاب:

رقعی


نوع جلد:

شمیز


تعداد صفحه:

708


تیراژ:

500

4,000,000  ريال
وضعیت: موجود
طرح جلد (1)
محتوا (1)

 
نظرات کاربران
  • افسانه نوروزی
  • محدوده سنی: از 15 تا 25 سال
  • 1399/11/24

رفتن را نمی‌شناسم و اولین‌ها همیشه جرأت می‌خواهد. جسارت می‌خواهد. می‌ترسم چون تا به حال ترک نکرده‌ام... ترک شده‌ام اما ترک نکرده‌ام و می‌ترسم ترک کردن هم درست به اندازه ترک شدن سخت باشد...

همه چیز از یک اشتباه شروع شد. کتاب "جزر و مد" به قلم خانم شادی منعم زندگی دختری به نام شهرزاد کی‌راد را روایت می‌کند. دختری از یک خانواده اصیل که عذاب وجدان برخاسته از یک اشتباه در گذشته روی دوش زندگی‌ حالِ حاضرش چتر انداخته است.

او این خبط را زیر سایه سکوت بدموقع خود به روزهای آینده سرنوشتش گره می‌زند. سرنوشتی از سر نوشته شده با غم و سختی و حقارت‌!

شهرزاد برای جبران گذشته، پا به زندگی مردی می‌گذارد که در سیاهیِ مطلق یک عزای سخت... همسرش را به دستان سرد خاک سپرده و خوشبختی‌اش زیر و زبر شده.

با برداشته شدن پرده‌ی راز بین شهرزاد و میثاق پایه‌های زندگی مشترک نوپایشان از همان شب اول سست می‌شود. میان جزر و مدهای بی‌انتهای دریای طوفان‌زده زندگی شهرزاد، حضور کنعان می‌شود ساحل آرامش و مأمن امنیتِ دختری تنها مانده میان هجوم حقارت‌ها و دردها و انتقام‌هایی گُرگرفته از خشم! پسرعموی یکپارچه حمایتی که حجله احساسش به شهرزاد در آسمان‌ها بسته‌ شده.

بسامد جزر و مدهای این رمان بر اصل بنیادی خانواده و نقش آن در زندگی افراد بنا شده. در این کتاب با مسائل و معضلات اجتماعی و دغدغه‌های روز جامعه مواجه هستیم. مواردی مانند کارکردن کودکان خردسال که با فضاسازی و شخصیت‌پردازی خوب نویسنده باورپذیر شده و به خوبی با نگاه و منطق مخاطب خو می‌گیرد.

روایت دوگانه این کتاب گاهی با راوی اول شخص پیگیری شده و گاه با دانای کل دنبال می‌شود. انتخاب درست خانم منعم در نحوه روایت و زمان تعویض راوی‌ها، دید درستی از همه زوایای رمان به مخاطب می‌دهد.

وجود رازهای شخصیت اصلی رمان بر کشش آن افزوده و تعلیق را به خطوط این رمان پیوند زده است. جزر و مد مجموعه‌ای از ژانرهای اجتماعی و عاشقانه است که تم روانشناسی استواری بر سر تا سر آن حاکم است.
این کتاب را به آن دسته از خوانندگانی که به دنبال داستان‌هایی آموزنده و دغدغه‌محور هستند، پیشنهاد می‌کنم.
  • جمال عریضاوی
  • محدوده سنی: از 15 تا 25 سال
  • 1398/12/9

بسیار بسیار عالی
  • Roya
  • محدوده سنی: از 35 تا 45 سال
  • 1398/3/7

با تشکر فراوان از خانم منعم و نشر علی. نحوه نگارش کتاب بسیار عالی بود. خوشبختانه خانم منعم از معدود نویسندگانی هستند که سیر صعودی را در نویسندگی طی می کنند. با آرزوی توفیق روزافزون
 
نظر شما
نظر شما
نام:
*
ایمیل:
محدوده سنی:
*
متن:
*
ورود اعضا
نام کاربری:*
رمز عبور:*